Spring til indhold
Hjem » Viden » Lokal SEO

Lokal SEO

Bedøm venligst post

Hvad er Lokal SEO?

Hvor mange virksomheder med en landsdækkende service ønsker at blive fundet på nettet ift. søgninger uafhængigt af geografiske stedsangivelser, består Lokal SEO i at optimere et site til at blive fundet lokalt, i et nærmere defineret geografisk område. Faktisk er det hele 46% af alle Google søgninger som er lokale søgninger .

Sagt på en anden måde, så handler lokal SEO om at optimere din virksomhed til at den kan blive fundet på nettet når nogen foretager en søgning efter en service eller produkt, kombineret med en stedangivelse.

De brancher og virksomheder hvor det giver mening at blive fundet lokalt, tæller f.eks. restaurater, frisører, murere, tømrere, mf. Med andre ord, serviceudbydere med en fast geografisk placering, og hvor søgningen efter service samt sted har en stor betydning for at blive valgt. 

De vigtigste faktorer for at blive fundet lokalt

  • Google My Business (GMB optegnelse)
  • NAP (Name Address Phone)
  • Lokal Søgeordsanalyse
  • On-page SEO af landingsider
  • CTR optimering
  • Content 

 

Google My Business

Måske den allervigtigste faktor for at ens forreting eller serviceydelse kan blive fundet på nettet ifm. lokale søgninge, og et rigtigt godt sted at starte, er en Google My Business konto, som i øvrigt er gratis. GMB giver dig en virksomhedsprofil, som gør det nemt at interagere med kunder overalt i Google søgningerne og i Google Maps.

Desuden er det muligt at præsentere din virksomhed med billeder, tilføje åbningstider, indhente brugeranmeldelser og meget mere. GMB giver dig en større chance for at blive valgt ift. dine konkurrenter som ikke er tilstede dér. De informationer som din målgruppe søger, og vil skulle klikke ind på en side i søgeresultaterne, kan med GMB nu blive fremvist direkte i søgeresultaterne.

Dette alene kan vøre afgørende for, at din målgrupper tager kontakt til dig frem for dine konkurrenter.

gmb stof eksempel

En lokal søgning efter stof GMB resultater fra side 1.

 

Klikker man på én af GMB resultaterne, kommer man ind i profilen, og kan se yderligere informationer, samt klikke direjkte ind på serviceydelserne eller produkterne på den pågøldende side.  

 

GMB Elfie

Eksempel på en udfyldt GMB profil med kategori- og produktvisninger, billeder, tlf nummer, åbningstider, samt reviews.

 

NAP

En vigtig faktor for succéen med lokalt SEO er synkroniseringen af sine firmaoplysninger på tværs af tilgængelige mediekanaler. Her er det vigtigt at kunne 

Lokal sægeordsanalyse

fwff

as

fasf

 

On-page SEO

Den tekniske SEO del, som typisk kan søttes i forbindelse med On-page, har en stor betydning for din tilstedvørerlse i Google, dine klikrater, samt konverteringer. Denne disciplin er omfattende, og tæller bland andre:

  1. SSL 
  2. Sidestruktur
  3. Title- og metabeskrivelser
  4. Interne links
  5. Dublicate content
  6. Mobil venlighed
  7. Core Web Vitals
  8. Hastighedsoptimering
  9. ALT tags på billeder
  10. H1 overskrifter
  11. mf.

 

CTR optimering

Når dine sider har en pæn stor visningsprocent i søgeresultaterne, betyder det desværre ikke nødvendigvis, at der bliver klikket på dem. Det er her CTR optimeringen kommer ind i billedet. CTR, som står for Click Through Rate, går ud på at optimerer dine sider således at flere interagerer med dem. 

aerg

Content

“Content is King” 

g

sdg

 

 

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *